Det är normalt med en viss skillnad mellan uppmätta temperaturer till följd av instrumentens mätfel. Om avvikelsen överskrider 10-15 grader borde både värmegivaren och bastutermometern kontrolleras.
Värmegivaren kan behöva bytas om följande problem kvarstår efter alla ovannämnda åtgärder:
Problemet kan även ligga i kabeln. Ta ner värmegivaren från väggen och anslut den till huvudmodulen med en annan lämplig kabel. Om värmegivaren fungerar så behöver man helt enkelt byta ut kabeln. Om värmegivaren fortfarande inte fungerar behöver givaren bytas ut. Kontakta oss i så fall via e-post på support@huum.eu.
Den vanligaste orsaken är att styrpanelens kablar inte är korrekt anslutna.
Om styrpanelen UKU GSM inte kan ansluta sig till nätverket efter att den har kopplats till mobilappens användarkonto, skriv oss på support@huum.eu och sänd oss ett foto på felloggen (Menu > GSM status > log).
Om styrpanelen UKU Wi-Fi inte kan ansluta sig till nätverket, ta ett foto på felloggen som visas efter tryckning på ”Connect” och sänd loggen till oss med e-post på support@huum.eu.
Använder du det SIM-kort som medföljde styrpanelen?
Kontakta oss på support@huum.eu.
Använder du något annat SIM-kort?
Om dessa åtgärder inte löser problemet så kan felet ligga i huvudmodulen. Kontakta oss och sänd oss foton på bastuaggregatets och huvudmodulens kablage.